Säljkurs ”att sälja tjänster” grund – Coacha kunden till en affär

Säljkurs att sälja tjänster

Fakta säljkursen – Att sälja tjänster

Grundkurs:  säljare & konsulter
Längd: 2 dagar från kl. 09.00 – 16.00
Pris: 10 900 kr ex. moms + NÖJDKUNDGARANTI
Allt det här ingår i kursavgiften:

boken-coacha-till-kopBoken ”Coacha till köp” säljkursen i bokform

Coacha kunden till köp

- En säljmetod för vår tid
Försäljning med nya ögon finner du i denna säljbok
Coacha till köp – med intervjumetoden
Sälj mer i en egotrippad värld utan att ”kränga”
Läs mer om boken

telefonTelefoncoaching i 3 månader efter säljkursen

Telefoncoaching ingår

- Ring när du behöver oss.​​
​Deltagarna får ringa sin utbildningscoach i 3 månader efter säljkursen. Till exempel inför ett viktigt kundbesök eller för att få hjälp med kalla samtal.
Kontakta oss

filmer8 säljmoment som repetitionsfilmer via mejl

Digital säljcoaching ingår

- 8 filmer med repetitioner
Efter säljkursen får deltagarna repetitioner av de 8 viktigaste säljmomenten i form av filmer på ca 2-3 minuter. En film mejlas ut en gång i veckan.
Läs mer

Säljmetod: Att coacha kunden till avslut genom frågor utan att ”kränga”
Upplägg: Konkret och praktisk
Måltider: Kaffe, lunch och frukt
Antal deltagare: Mellan 4-10 stycken

Innehåll säljkursen – Att sälja tjänster

  • Connector.Connector.

    Att boka möten för nykundsförsäljning

     

  • Connector.Connector.

    Hantera invändningar ”vi har konsulter ” eller "inget behov"

     

  • Connector.Connector.

    Styra kunden under mötet

     

  • Connector.Connector.

    Att presentera tjänster på ett attraktivt sätt

     

  • Connector.Connector.

    Att ställa behovsfrågor om kundens tjänster

     

  • Connector.Connector.

    Använda säljargument som gör kunden intresserad av era tjänster

     

  • Connector.Connector.

    Hur en beslutsprocess fungerar

     

  • Connector.Connector.

    Avslutningsfrågor som leder till flera affärer

     

  • Connector.Connector.

    Att göra säljande offerter

     

Coacha kunde till affär

Den coachande säljmetoden går ut på att ställa frågor och inte bara behovsfrågor. Vi frågar om kundens erfarenheter och kunskaper för att kunna anpassa presentationer, säljargument och avslut. Vi ställer frågor fast vi vet svaret för att få kunden delaktig i mötet vilket leder till flera och snabbare avslut.

Kursdatum Stockholm

6-7 mars, 3-4 april, 2-3 maj, 12-13 juni

Kursdatum Göteborg

16-17 mars, 20-21 april, 15-16 maj, 15-16 juni

PODCAST – LYSSNA
Smakprov på säljkursen

4 säljargument för att gå säljkursen ”Att sälja tjänster”

  • Att coacha kunden passar perfekt vid försäljning av tjänster
  • Dina coachande intervjufrågor skapar lönsamma affärsrelationer
  • Du kommer att boka flera nykundsmöten
  • Du får flera avslut utan att ”kränga”

Säljkursens är konkret och praktisk

Deltagarna skriver ett säljdokument med konkreta exempel på allt från mötesbokning till avslut samt hur man kan strukturerar och planerar sin försäljning.
Fokus blir på det egna företagets tjänster och alla får en möjlighet att skräddarsy sin egen säljteknik för sin speciella bransch.

7 nya kunskaper

  • Att boka nykundsbesök
  • Att leda kundmöten strukturerat
  • Inte gå i försvarsställning vid invändningar
  • Att presentera intressant
  • Att ställa behovsskapande frågor
  • Ställa flera avslutningsfrågor
  • Göra offerter utan fokus på priset

Säljkurs att sälja tjänster – skapa förtroende förtroende

Försäljningen bygger många gånger på en förmåga att presentera och bygga förtroende. Att bygga och utveckla relationer både hos kunder och kollegor är en del i vardagen. Allt handlar om att skapa förtroende för vårt företag och för oss själva som säljare eller säljande konsult. Under säljkursen går vi igenom:

  • Hur skapa förtroende på mötet
  • Hur utveckla en affärsrelation vid tjänsteförsäljning
säljkurs att sälja tjänster

Skapa unika säljargument

Vid tjänsteförsäljning även skapa intresse för era tjänster. Då blir det extra viktigt att jobba med säljargument så att de blir tydliga och intressanta. Detta för att kunna visa vilken nytta tjänsterna kan göra. Under säljkursen går vi igenom:

  • Göra unika säljargument som skapar intresse för era tjänster
  • Hur använda rätt säljargument för era tjänster till respektive målgrupp

Effektiv mötesbokning

Genom att underlätta för kunden att säga nej tidigt i samtalet då vi bokar möte får vi förtroende och får återkomma senare. Men för att få flera ja så är det viktigt att inledningen är förtroendeingivande och väcker intresse. Under säljkursen går vi igenom:

  • Att boka möte med intresseväckande frågor
  • Hur man hanterar invändningar som ”Vi har tillräckligt med konsulter”

Presentationsteknik

Om kunden är kunnig är möjligheterna mycket större att få kunden delaktig i mötet. Genom att coacha kunderna att själv komma på vad som skall göras ökar motivationen att bli aktiv och vi når lättare och snabbare ett avslut. Under säljkursen går vi igenom:

  • Att ställa frågor så att kunden själv ser sitt behov
  • Hur få kunden delaktig i presentationen och säljprocessen?

Flera avslut utan att vara ”för på”

När vi kommer till avsluten är det viktigt att vara coachande för att inte framstå som en krängare. Många konsulter tycker avsluten är svåra då de tror att de måste övertala och övertyga kunden att köpa. Men det ska vi inte! Under säljkursen går vi igenom:

  • Beslutspsykologi
  • Avslutningsfrågor
  • Hur vi förkortar beslutsprocessen
  • Att sälja till de som inte har rätt att fatta beslut
säljkurs att sälja tjänster

Nöjda deltagare och företag på våra säljkurser

säljkurs att sälja tjänster
säljkurs att sälja tjänster
säljkurs att sälja tjänster
säljkurs att sälja tjänster
säljkurs att sälja tjänster
säljkurs att sälja tjänster
säljkurs att sälja tjänster
säljkurs att sälja tjänster
säljkurs att sälja tjänster
säljkurs att sälja tjänster
säljkurs att sälja tjänster
säljkurs att sälja tjänster
”Bra föreläsare, bra dialog överlag. Varvning mellan teori och praktiska exempel lyfte förståelsen. Alltid bra med reflektion i utbildningar utifrån sina egna erfarenheter och utmaningar och kursen medgav detta.”Lennart Wetterholm från Sweco
”Jag kommer ha stor nytta av kursen. Verktygen och teknikerna jag lärde mig kommer vara till stor hjälp i kommande kundkontakter. En del av materialet gick även att omsätta i privatlivet vilket var roligt”Mikael Falck från Hogia
”Tack för säljutbildningen! RIKTIGT bra! Jag tänker annorlunda, både i jobbet men även privat. Nu kan jag sälja mera utan att kränga genom att presentera bättre och fokusera mer på avsluten.” Mike Linden från EON
”Nytt säljtänk som passar mig jättebra i min roll som säljare att sälja in våra träningstjänster på”Christoffer Bengtsson på Actic