Företagsanpassad säljutbildning – Mötesbokning för nyförsäljning

Säljutbildning i mötesbokning

Fakta säljutbildning

Längd: 1 -2 dagar från kl 09.00-16.00
Innehåll: Inledningar, invändningar, säljargument och själva mötesbokningen
Dokumentation: Personliga säljdokument
Säljmetod: ”Att coacha kunden” till möten
Antal deltagare: Från 3-20 stycken
Plats: Hos kund
Upplägg: Teori varvas med medlyssning
Pris: Kontakta Säljcoachen för en offert idag!
Ingår: NÖJDKUNDGARANTI

Smakprov på säljutbildningen

Innehåll – säljutbildningen

  • Connector.Connector.

    Framtagning av samtalsmanus för mötesbokning med olika målgrupper

     

  • Connector.Connector.

    Kunskap om hur man använder rätt säljargument vid mötesbokning

     

  • Connector.Connector.

    Genomgång om hur inledningsfrågorna styr

     

  • Connector.Connector.

    Kunskap om hur man lär sig känna igen intressesignaler

     

  • Connector.Connector.

    Hur hantera ett nej och övrig invändningar

     

  • Connector.Connector.

    Ta fram material att mejla

     

Kursbok ”Coacha till köp”

  • boken_166Säljkursen i bokform
  • Praktiska exempel
  • Sälja utan att ”kränga”
  • Att boka nykundsmöten
  • Säljfrågor för fler avslut
  • En tydlig säljstruktur
  • 300 kr

8 videofilmer

För att stötta er med påminnelser och repetitioner efter en säljutbildning har vi gjort 8 filmer på de viktigaste säljmomenten. Fråga efter pris.

Coacha kunden till köp

Nöjda företag och kunder

  • essiq
  • fresenius-kabi
  • sweco
  • hogia
  • solid-forsakringar
  • autoselect

Teori varvas med mötesbokning

Teori varvas med praktik genom att ringa riktiga mötesbokningssamtal. Vi börjar med teoretiskt utbildning och sedan ringer säljarna och vi medlyssnar. Vi testar fram bästa inledningar och tränar på att hantera invändningar och gör anpassade avslut för mötesbokning efter målgrupp och erbjudande.

Fråga kunden mer men inte för mycket

Som telefonförsäljare måste vi visa respekt för kunden genom att intressera oss för det som kunden tycker är viktigt. Det kan vi bara göra genom att ställa frågor. Därför förbereder vi frågor som betyder något för kunden. Annars är risken stor att vi börjar ”kränga” istället för att sälja och det blir svårare att boka möten.

Säljutbildning i mötesbokning med fokus på nyförsäljning

Att boka nykundsmöten är nästan alltid jobbigt. ”Det blir så många nej”. Men med en coachande säljteknik blir det flera möten bokade och roligare. Under utbildningen tar vi fram flera skräddarsydda varianter av inledningar som vi testar och provar.

Anpassa mötesbokningen efter målgruppen

Det är också viktigt att vi anpassar oss till respektive målgrupp. Nyckel till framgång är att använda våra bästa säljargument som en fråga utan att prata för mycket. Under säljutbildning i mötesbokning får ni 3 exempel på hur man kan boka nykundsbesök.

Skapa förtroende i samtalet

Vid mötesbokning måste vi skapa en förtroendeingivande och professionell framtoning. Det är viktigt att snabbt kunna väcka kundens intresse, bemöta invändningar, använda frågeteknik och veta hur vi gör för att boka möten utan att tvinga sig på kunden.

Kundens erfarenhet styr hela säljsamtalet

Med den coachande säljtekniken finns det bra förutsättningar för att hela tiden få kunden i centrum och få ett samtal på kundens nivå. Om kunden har erfarenhet av era tjänster blir det ett helt annat säljsamtal än om kunden är oerfaren.

Hur hantera ett nej

Om en säljare vid en mötesbokning får ett nej är det viktigt att respektera det. Det inger förtroende och säljaren får ofta en ny chans att återkomma senare. Men man kan besvara ett nej på olika sätt utan det uppfattas som för ”krängigt”. Under Säljutbildning i mötesbokning det kan fungera i praktiken för er.

Säljutbildning i mötesbokning