Säljutbildning telefonförsäljning: Mera sälj färre Nej utan att ”kränga”

Fakta säljutbildning telefonförsäljning

Längd: 1 -2 dagar
Innehåll: Allt från mötesbokning till försäljning
Dokumentation: samtalsmanus och säljdokument
Säljmetod: Att coacha kunden
Att köpa: Boken ”Coacha till köp” för 300 kr/st
Antal deltagare från ert företag: 2-20/st
Upplägg: Teori varvas löpande med att ringa riktiga säljsamtal då vi är med och medlyssnar
Pris: Offert lämnas, kontakta Säljcoachen idag!
Ingår: NÖJDKUNDGARANT

Målsättning med säljutbildningen

  • Connector.Connector.

    Skapa ”driv” i försäljningen med ny motivation och inspiration

     

  • Connector.Connector.

    Att ta fram nya inledningar som ökar försäljningen och skapar bra relationer

     

  • Connector.Connector.

    Att hantera invändningar rätt

     

  • Connector.Connector.

    Att öka merförsäljning och se det som en service till kunderna

     

  • Connector.Connector.

    Bli affärsmässiga och anpassa säljtekniken efter målgrupp och kunskapsnivå

     

  • Connector.Connector.

    Att få flera och snabbare affärer med coachande avslutningsfrågor

     

Kursbok ”Coacha till köp”

  • boken_166Säljkursen i bokform
  • Praktiska exempel
  • Sälja utan att ”kränga”
  • Att boka nykundsmöten
  • Säljfrågor för fler avslut
  • En tydlig säljstruktur
  • 300 kr

Smakprov på säljutbildningen

Coacha kunden till köp

Nöjda företag och kunder

  • gerdmans_279
  • branas_249
  • bris_519
  • agria_237
  • ssi
  • eon

Teori varvas med riktiga säljsamtal

Teori varvas med praktik genom att ringa riktiga säljsamtal löpande. Vi börjar med ca tre timmar utbildning och sedan en timmes ringande med medlyssning. Fortsätter sedan med teorin och förbättrar vårt säljmanus, ringer igen osv under en heldag eller halvdagar beroende på vad som passar er bäst. Vi testar fram bästa inledningar, behovsfrågor och tränar på att hantera invändningar och gör anpassade avslut efter målgrupp och produkt.

Inledningen styr hela samtalet

En inledning på ett säljsamtal ska vara en intresseväckare som gör kunden nyfiken och intresserad att fortsätta prata. Genom att ställa flera och bättre frågor kommer vi längre i säljprocessen och gör kunden delaktig och mer ökar köplusten. Satt detta går vi igenom vid Säljutbildning telefonförsäljning.

Coacha kunden till köp

Genom att fråga kunden genom samtalet får vi en acceptans att fortsätta samtalet till avslutet. Vi kallar det den coachande säljtekniken som går ut på att vi inte talar om för kunden vad den behöver utan ställer frågor som gör att kunden själv ser sitt behov. Vilket är speciellt viktigt vid telefonförsäljning. Kunden kommer då i centrum hela tiden och känner inte att vi övertalar dem att köpa eller ”kränga” som de flesta uttrycker det.

Ett nej är ett nej

Vid telefonförsäljning måste vi skapa en förtroendeingivande och professionell framtoning via telefon för att snabbt få veta om kunden är intresserad. Det är viktigt att bemöta invändningar, använda frågeteknik och veta hur försäljningen bäst bör avslutas. Men kanske allra viktigast är att säljaren respekterar kunden. Ett nej är ett nej.

 

Säljutbildning telefonförsäljning

Ett frågemanus ställer kunden i centrum

Duktiga säljare använder ett frågemanus när de ringer. Om du jobbar utan manus när du ringer så upptäcker du snart att du pratar för mycket Då har du inte ställt frågor och missat chansen att sätta kunden i centrum och bli delaktig.

Coacha kunden att prata

När det gäller telefonförsäljning rent allmänt pratar alla säljare för mycket. Kunden förväntar sig det också. Att du ska prata omkull och övertala dem. Vi ska istället låta kunden vara i centrum hela tiden och få dem att prata genom att ställa frågor, rätt frågor, som fångar deras intresse.

Spegla din kund i samtalet

Spegla den du ringer till vad gäller ton, tempo och attityd. En tuff person som är rak och tydlig respekterar dig mer om du är likadan tillbaka. En mer tillbakadragen person tycker om de som är lugna och inte är så entusiastiska och hurtiga. Tanken är att det alltid är lättare att sälja till den man är omtyckt av.

Coachande avslut speciellt för telefonförsäljning

Ett avslut ser helt olika ut beroende på om vi vill ha ett direktavslut eller vill skicka en offert och återkomma. Det påverkar också vår inledning och våra behovsfrågor mycket. Men den gemensamma faktorn är att vi ska låta kunden bestämma sig utan att vi talar om för kunden.

Säljutbildning telefonförsäljning