Key Account Manager nivå 3 – Strategi & Säljteknik på lång och kort sikt

Key Account Manager

Fakta om KAM kursen

Längd: 2 dagar från  kl. 09.00 – 16.00
Pris: 10 900 kr ex. moms + Nöjd-Kund-Garanti

Detta ingår i säljkursen:

Boken ”Coacha till köp” säljkursen i bokform
Telefoncoaching i 3 månader efter säljkursen
Uppföljning av säljkursen i 3 månader

Måltider: Kaffe, lunch och frukt
Antal deltagare: 4-10 personer
Plats: Stockholm/danderyd
Datum: Kontakta Säljcoachen
Mer information: Ring 08-57 974 200

Innehåll kursen för KAM

  • Rollen som KAM internt och externt

     

  • Intern och extern organisation för KAM-försäljning

     

  • Göra KAM-planer med inriktning på försäljning

     

  • Kartlägga och utöka kontaktytorna med kunder

     

  • Lägga upp utvecklingsstrategier för kundens verksamhet

     

  • Säljteknik anpassad för KAM-säljare

     

  • Säljande presentationer och offerter

     

  • Hur du hanterar kunder som inte ”köper tillräckligt"

     

Se filmen om säljkursen och den coachande säljtekniken

Den coachande säljmetoden är framtidens säljteknik. I stället för att "kränga" på kunden produkten eller tjänsten coachar du kunden till att själv se sitt behov. Du får nöjdare kunder och fler avslut. Se filmen som tar upp grunderna i coachande säljteknik:

Nöjda kunder på våra säljkurser

Key Account Manager
Key Account Manager
Key Account Manager
Key Account Manager
Key Account Manager
Key Account Manager
Key Account Manager

Kam kursens upplägg

Säljkursen för dig som är Key Account Manager ger dig konkreta säljverktyg och säljfrågor. Som deltagare skriver du ett personligt säljdokument med exempel på allt från mötesbokning till avslut. Vi går också igenom hur du kan strukturera din försäljning. Fokus är på ditt företags produkter och tjänster. Säljkursen är konkret och aktiverande vilket innebär att du kommer att kunna använda dina nya säljkunskaper redan på nästa kundmöte.

Deltagares nytta av KAM kursen

  • Mycket lättare att boka nykundsbesök
  • Bekväma med att hantera invändningar
  • Presentationerna blir både bättre och roligare
  • Trygg på kundmöten och i telefon
  • Fler avslut utan att vara "för på"
  • Förkortar kundens beslutsprocess
  • Det blir roligare att sälja

Deltagares nytta av KAM kursen

  • Ställa fler frågor än bara behovsfrågor. Det kan vara frågor om kundens erfarenheter och förväntningar.
  • Fråga fast vi vet svaret för att kunden ska bli delaktig i mötet och se sitt eget behov.
  • Ta reda på kundens kunskapsnivå för att kunna anpassa presentationen, ställa rätt avslutsfrågor och välja rätt säljargument.
  • Resultatet: fler och snabbare avslut.