Säljkurs för rutinerade säljare – ny inspiration & nya säljtips

säljkurs nivå 2

Fakta om säljkursen

Nivå: För säljare med erfarenhet av försäljning
Längd: 1 dag mellan kl. 09.00 – 16.30
Pris: 5 750 kr ex. moms + NÖJDKUNDGARANTI
Säljmetod: Att coacha kunden till avslut utan att “kränga” eller vara “för på”
Upplägg: Konkret och praktisk, många nya tips
Utbildningsmaterial: Boken ”Coacha till köp”
Måltider: Kaffe, lunch och frukt
Antal : 4-10 deltagare

Kursdatum Stockholm

8 december, 16 januari, 13 februari

Ny motivation & inspiration

  • Boka nykundsmöten på ett nytt sätt

     

  • Hantera era svåraste invändningar ännu bättre

     

  • Att ställa behovsfrågor utifrån er presentation

     

  • Att skapa ännu vassare säljargument

     

  • Att styra kundmöten mot avslut från början

     

  • Att göra intressantare presentationer

     

  • Beslutspsykologi

     

  • Att ställa nya avslutningsfrågor

     

Säljkursens målsättning och innehåll

  • Att få ny inspiration och motivation
  • Att få nya säljtips och repetition av gamla
  • Få nya sätt att boka nykundsmöten på
  • Att veta hur man coachar en kund till köp
  • Att strukturera ett kundmöte annorlunda
  • Mera kunskap om beslutspsykologi
  • Att få ännu mer glädje och säljdriv
  • Testa nya sätt att sälja på

Smakprov på säljkursen

Nöjda erfarna säljare på våra inspirationsdagar

säljkurs nivå 2
säljkurs nivå 2
säljkurs nivå 2
säljkurs nivå 2
säljkurs nivå 2
säljkurs nivå 2

säljkurs nivå 2- upplägg för ny inspiration och motivation

Under dagen är alla kursdeltagarna aktiva. Vi tar tillvara alla deltagares säljkunskaper och fokuserar på det alla säljare tycker är svårt, nämligen mötesbokning och avslut. Ni kommer att få testa och prova nya sätt att boka möten på och även få kunden till avslut mycket tidigare i mötet än vad ni är vana vid. Då dagen är slut på säljkurs nivå 2 kommer ni att få många nya tips och synsätt på de olika säljmomenten.

Att coacha kunden innebär att ställa flera och bättre frågor

Inom den coachande säljmetoden arbetar vi med att ställa frågor. Inte bara behovsfrågor utan andra typer av frågor också om t ex kundens förväntningar och erfarenheter av de tjänster och produkter vi säljer. Metodiken är hämtad från det coachande ledarskapet som sedan 1950- talet används med framgång av duktiga ledare och chefer.

Färdiga inledningar och unika säljargument

Vi ger er tips och råd hur ni hanterar de kalla samtalen. Tillsammans jobbar vi fram färdiga inledningar som ni kan använda redan nästa dag. Vi hjälper er att göra säljargument som skiljer sig från era konkurrenter. I säljkursen får ni också lära er att anpassa säljargumenten för olika målgrupper.

Coacha kunden om sitt eget behov

Nyckeln till en effektiv försäljning är att ställa frågor men inte för att säljaren ska förstå kundens behov utan för att kunden själv ska förstå sitt eget behov. Säljarna blir “hjälpare” istället för “krängare”. Kunden känner sig då delaktig och mer engagerad i era produkter och tjänster vilket medför snabbare avslut och en ökad försäljning.

säljkurs nivå 2 – Coachande behovsfrågor

Under kursen lär du dig den coachande säljtekniken. Du får utbildning i säljteknikens grunder, t ex att ställa frågor fast man vet svaret och att lyfta fram frågor så att kunden förstår att den har ett behov, vilket gör att ni inte uppfattas som pushiga eller “för på”. Vi går även igenom era vanligaste invändningar och pratar om hur vi kan bemöta dessa. Denna metodik kan även användas vid klagomål.

Säljande presentationer

Vi går igenom hur vi kan använda presentationen för att få kunskap om kundens behov och på så sätt få ett mer effektivt möte. Vi ger er även tips på hur ni kan göra era egna presentationer och offerter mer säljande.

Coachande avslut för säljkurs nivå 2

Kursen går igenom hur en beslutsprocess går till för olika målgrupper. Ni får lära er säljteknik med inriktning på coachande avslut och ni får även hjälp med avslutningsfrågor för olika målgrupper.