Säljteknik “Coacha kunden till köp”

För att öka försäljningen utan att ”kränga”

Röra om i säljgrytan – säljutbildning. Tyvärr är det nödvändigt är röra om i grytan, då det är på tok för många säljare som gör fel idag. Utan att de tänker på det. Och dessutom är några av Sveriges mest kända säljutbildare fullständigt ute och cyklar.
De är inte bara självupptagna till max – de lär säljare hur man blir självupptagen!

Säljteknik “coacha kunden till köp” – Ingen gillar en krängare

Det är totalt fel spår. När du är kund vill du ju aldrig att den säljare du möter ska vara förtjust i sig själv och fokuserad på sina egna tankar och känslor. Men precis detta lär man alltså ut, och snart trampar hela Sveriges säljkår runt och bara pratar om sina produkter, tjänster och företag. De sätter sig själva i centrum och tror att det ska vara så. Till och med kunderna tror att det ska vara så, fast de samtidigt är urless på krängare. Ingen gillar en krängare!
Det är ett ofantligt slöseri med tid, pengar och energi – samtidigt som näringslivet ropar efter duktiga säljare.

En säljutbildning som får dig att må bättre och sälja bättre

Syftet med boken är nämligen inte bara att öka försäljningen utan också att vi ska må bättre som människor. Om vi sätter våra vänner och kunder i centrum oftare mår alla bättre och vår egen livskvalité och vår försäljning ökar i en ständig växelverkan.

Samma person på jobbet som hemma

Göran upptäckte tidigt i sin karriär hur viktiga orden är vid kundmöten. Lika viktiga som vid privata relationer – kanske ännu viktigare? Det är ju svårare att reparera en kundrelation efter ett dåligt möte. Han upptäckte också att vi har samma personligheter på jobbet som hemma, och att vi i grunden fungerar på samma sätt. Detta ledde till att ha utvecklade en egen säljmetodik, baserad på coaching.

Snabbare och bättre affärer med en coachande säljutbildning

Vad är coaching? I grunden är det ett förhållningssätt till omgivningen, där du strävar efter att göra andra människor delaktiga och motiverade. En coachande chef till exempel, låter bli att beordra dina underställda. Han/hon försöker i stället få dem att agera av fri vilja. På samma sätt försöker aldrig en coachande säljare övertala sina kunder, utan vill att de ska upptäcka argument och fördelar själva. Detta förhållningssätt frigör energi och initiativkraft åt alla, och gör att vi tillsammans får många fler saker gjorda. Ofta både bättre och snabbare.