Säljkurs för erfarna säljare – Att sälja tjänster

Säljkurs tjänster nivå 2

Fakta – säljkursen

Nivå : För säljare med erfarenhet av försäljning 
Längd: 2 dagar  från kl. 09.00 – 16.00
Pris: 11 900 kr ex. moms 
Säljmetod: Att coacha kunden till avslut utan att ”kränga” eller vara ”för på”
Upplägg: Konkret och praktisk, många nya tips
Utbildningsmaterial: Boken ”Coacha till köp” + e-utbildning
Måltider: Kaffe, lunch och frukt
Antal : 4-10 deltagare

Innehåll säljkursen

  • Mötesbokning - 3 konkreta inledningar

     

  • Hantera Invändningar bättre

     

  • En agenda för alla möten

     

  • Presentation med fokus på kundens "luckor"

     

  • Behovsfrågor som skapar intresse

     

  • Vässa säljargument

     

  • Presentationsteknik för tjänster

     

  • 10 coachande avslutningsfrågor

     

  • Säljande offerter med mindre prisfokus

     

Podcast – innovativ säljteknik

Sälj dig själv och tjänster genom ”luckor”
Mac/Iphone   PC/Android

Presentera på max 1-2 minuter
MMac/Iphone   PC/Android

En agenda för ALLA kundmöten
Mac/Iphone   PC/Android

Avslut utan att ”jaga” kunden
Mac/Iphone   PC/Android

    Säljkurs Stockholm – Datum

    27-28 aug, 10-11 sep, 8-9 okt, 4-5 nov, 3-4 dec

    Säljkurs Göteborg – Datum

    2-3 sep, 10-11 okt, 28-29 nov, 12-13 dec

    Coacha kunden till köp

    Tjänsteförsäljning – Att sälja tjänster

    Att sälja tjänster bygger på specialkunskap och expertis. Det finns oftast inget konkret att visa upp eller ta på vilket gör att det ställer extra stora krav på den konsult som säljer tjänster. Då blir förmågan att bygga förtroende och göra en presentation som väcker intresse viktig. Det är viktiga moment som vi går igenom under säljkurs tjänster nivå 2. september

    Tjänsteförsäljning är att sälja förtroende

    För att sälja tjänster krävs det att vi får förtroende hos dem vi möter. Utan förtroende ingen försäljning. Det gäller från mötesbokning till avslut. Förtroende kan man skapa på olika sätt så att kunden känner sig trygg med oss och vårt företag, vilket är viktiga delar i under säljkurs tjänster nivå 2

    Låt kunden bli delaktig

    I en långvarig affärsrelation är det extra viktigt att få kunden delaktig. Det får vi genom att ställa coachande frågor som intresserar. Under säljutbildningen tjänsteförsäljning går vi genom hur det fungerar och hur vi kan få kunden att köpa mera genom att ställa rätt frågor.

    Att få flera och snabbare avslut

    Att sälja tjänster innebär ofta långa försäljningsprocesser. Därför är det extra viktigt att försöka flytta fram köpbesluten på första mötet. Under säljkursen lär du dig göra nya frågor till avsluten som gör beslutsprocessen snabbare.

    Mötesbokning – säljkurs tjänster nivå 2

    Att boka möten tycker många är svårt och många väntar in i det längsta med att ringa.
    Det vanligaste felet är att inledningarna blir för långa och ointressanta. Under säljkursen tjänsteförsäljning får du lära dig att använda de bästa säljargumenten och göra om dem till intressanta frågor. Under säljkurs tjänster nivå 2 får du också lära dig att acceptera ett nej så att vi får ringa dem igen längre fram i tiden.