Säljteknik och säljtips i bokform – en utbildningsbok

Säljteknik

Säljutbildning i den coachande säljtekniken ökar försäljningen

Säljteknik

Göran Vernersson
Utbildare & Säljcoach
0730-75 63 63

goran.vernersson@saljcoachen.se

Med sina utbildningar i den coachande försäljningstekniken har Göran Vernersson framgångsrikt coachat säljavdelningar i ett tiotal år och fått dem att dubblera – och i vissa fall till och med tredubbla – sin försäljning. Nu kan du också ta del av Görans säljteknik och säljtips i hans säljbok. Genom att applicera denna säljteknik på ditt eget arbete kommer du att inse exakt hur kul försäljning kan vara och hur mycket mer du kan sälja.

Beställ boken i digital form – swisha 99 kr

Gör så här:
1. Swisha 99 kr
2. På 0730 – 75 63 63
3. Skriv din e-postadress i rutan för meddelande

Ny säljteknik – Försäljning med nya ögon

Vare sig du är en etablerad B2B-säljare eller konsult/företagare som egentligen inte gillar att sälja kommer du snart att se på försäljning med nya ögon.
Denna bok visar nämligen varför du – som coachande säljare – aldrig behöver oroa dig för avslutet, övertala kunderna eller känna dig påflugen. Med rätt säljteknik kan till och med göra det lätt för kunden att säga nej och ändå sälja.

Coacha till köp – med intervjumetoden

Det är en säljbok i hur man genom att anamma den coachande säljtekniken når större försäljningsframgångar. Dessa säljböcker lär dig hur du steg för steg kan arbeta för att göra kunderna delaktiga och genom det nå snabbare avslut, ökad försäljning – och nöjdare kunder. Så missa inte erfarna och viktiga säljtips ur denna säljbok.

Sälj mer i en egotrippad värld utan att ”kränga”

Att coacha till köp är helt enkelt en idealisk metod för alla som vill slippa känna sig som ”krängare”. Och ändå sälja mer.
Dessutom löser metoden i dessa säljböcker ett av de största problem som säljare möter idag. Vår egokultur. Nästan ingen tänker på vad detta är eller varför det är ett problem. Men forskarna är överens: vi har fått en super-ego-kultur där alla vill prata om sig själva hela tiden. Och för dig som coachande säljare innebär detta enorma möjligheter att få dina kunder att må bättre samtidigt som du fördubblar dina inkomster. Du kan nämligen bli den som alla saknar i dagens egotrippade värld. Den som lyssnar, ställer frågor, säger ”berätta mer!” och ger folk bekräftelse.
Och av bara farten kommer du själv att bli en bättre människa. Så ta del av våra säljtips ur denna säljbok du med!

12 häpnadsväckande nya sanningar om försäljning

  1. Du säljer mer om du underlättar för kunden att säga nej.
  2. Att dra igång trevliga samtal om privata saker är fel.
  3. Att snabbt komma in på behovsfrågor är fel.
  4. Ju mindre du pratar, desto bättre.
  5. Inte ens när kunden ber dig ska du börja prata.
  6. Ju mindre kunskap kunden har, desto kortare presentation ska du göra.
  7. Din presentation kan vara på en sida.
  8. Du ska bekräfta kundens invändningar även när kunden har fel.
  9. Du ska skriva ner massor av frågor och ställa dem till kunden.
  10. Du behöver inte läsa på om kunden före mötet.
  11. Ju bättre frågor, desto bättre möten.
  12. Dina avslut styrs av kundens kunskaper.

Att coacha en annan människa innebär att ge henne centrum

Och låta henne trivas där.
Men hur går det till?
Hur gör man när man ”ger centrum” till sin kund?
Ja, i princip finns det bara en sak du kan jobba med: frågor.

Säljteknik – Frågornas kraft

En coachande säljstil innebär alltså att du ställer frågor till din kund för att göra kunden delaktig.
Du vill göra kunden delaktig i hur han/hon kan lösa ett visst problem eller utveckla sin verksamhet med hjälp av dina tjänster och produkter. Du ställer frågor i telefon, du ställer frågor när du träffar kunden, och du ställer frågor när du presenterar ditt erbjudande.
Trots att du vet hur kunden borde göra talar du inte om det för henne. Du ställer frågor så att hon själv kommer på lösningen. Varför? Jo, för att det ger kunden en enorm bekräftelse.
Ju mer delaktig du gör din kund, desto snabbare och större avslut får du.

Säljteknik – Gör kunden delaktig

Den som ställer frågor visar intresse – det är en naturlag. Det är därför det är så nedslående att konversera en annan person på en fest och själv ställa frågor men inte få en enda tillbaka…
Men alltid lika upplyftande att få nyfikna frågor av någon som man inte hade trott skulle vara intresserad av en!

Säljteknik – Ta reda på kundens Kunskapsnivå och erfarenheter

Nyckeln till bra coachning är att första ta reda på vilka erfarenheter och kunskaper kunden har.
Kundens kunskapsnivå bestämmer hur du agerar sedan.
Ju mer kunden vet – desto mer går du över till ”coachande” dvs öppna frågor. Du vill ju undvika att tala om för en erfaren och kunnig person hur hon ska göra. framstå som en krängare eller som en ganska auktoritär person. Då bekräftar du bara dig själv och det gillar ingen.
Ju mindre kunskap kunden har… desto mer går du över till ledande frågor. Men till och med när kunden inte vet eller kan någonting försöker du att med hjälp av frågor ändå få henne delaktig och involverad i lösningen. Detta är att coacha. Genom boken kommer du få se hur du kan tillämpa detta genom hela säljprocessen, steg för steg.