Företagsanpassad säljutbildning – Framtidens försäljning

Företagsanpassade säljutbildningar - Framtidens försäljning

Fakta om säljutbildningen

Längd: 2 dagar från kl 09.00-16.00
Bransch: Innehållet anpassas efter er bransch
Dokumentation: För varje säljmoment
Säljmetod: Att coacha kunden till avslut
Antal: 3-30 deltagare
Plats: Enligt överenskommelse
Pris: Kontakta oss för en offert
Tillägg: 8 videofilmer  + säljboken “Coacha till köp”
Ingår: NÖJDKUNDGARANTI

Exempel på innehåll

  • Connector.Connector.

    Få ett ökat driv i försäljningen

     

  • Connector.Connector.

    Utveckla era säljargument och presentationer

     

  • Connector.Connector.

    Att se försäljningen på ett nytt sätt med coachande frågor

     

  • Connector.Connector.

    Att hantera invändningar positivt

     

  • Connector.Connector.

    Att kunna ställa behovsfrågor så att kunden själv inser sitt behov

     

  • Connector.Connector.

    Att göra frågor som leder till snabbare avslut

     

  • Connector.Connector.

    Att få större avslut utan att "kränga"

     

  • Connector.Connector.

    Att kunna göra säljande offerter

     

Kursbok “Coacha till köp”

  • boken_166Säljkursen i bokform
  • Sälja utan att ”kränga”
  • Att boka nykundsmöten
  • Säljfrågor för fler avslut
  • 300 kr

8 videofilmer

För att stötta er med påminnelser och repetitioner efter en säljutbildning har vi gjort 8 filmer på de viktigaste säljmomenten. Fråga efter pris.

Coacha kunden till köp

Nöjda företag och kunder

  • skanetrafiken
  • branas_249
  • semper-1_321
  • semcon
  • eon
  • bosch_246

En pedagogisk och konkret säljutbildning som snabbt ger resultat

Utbildningen varvar teoretiska och praktiska moment. Vi håller dels i genomgångar där vi går igenom olika moment och dels får deltagarna arbeta individuellt och i par med olika uppgifter. Deltagarna är aktiva hela tiden. Utbildningen anpassas efter nivån på gruppen och vi lägger extra vikt vid de frågeställningar som deltagarna kan behöva hjälp med. Vi tar upp konkreta problem och håller en öppen dialog för att deltagarna ska få ut så mycket som möjligt av säljutbildningen.

Coacha kunderna för att skapa köpintresse

Genom en coachande metodik menar vi att man ställer mycket frågor. Vi ställer frågor fast vi vet svaren för att kunden ska bli medveten om sitt egna behov. Genom att göra det får vi kunden delaktig och mer engagerad. Vi ställer även frågor så att vi kan lägga oss på en kunskapsnivå som passar kunden. Frågorna kan användas för att välja rätt säljargument och på så sätt kan vi få fler och bättre avslut. Metodiken kommer från det coachande ledarskapet som har använts av skickliga ledare sedan 1950-talet.

Mötesbokning för nyförsäljning utan att tränga sig på

Att boka nykundsmöten är nästan alltid jobbigt. ”Det blir så många nej”. Men med en coachande säljteknik blir det flera möten bokade och det blir roligare. Under Företagsanpassade säljutbildningar – Framtidens försäljning – tar vi fram flera skräddarsydda varianter av inledningar som vi testar och provar. Målsättningen är att öka nyförsäljningen.

Utveckla era säljargument och “stick ut” från era konkurrenter

Säljargument är en viktig del i säljtekniken. Vi kan använda dem på många sätt. Till exempel i avsluten, vid bokning av möten och när vi har ont om tid och måste redogöra varför en kund ska välja oss som leverantör. De är också en viktig komponent i presentationer och i offerter. Under Företagsanpassade säljutbildningar – Framtidens försäljningar – tar vi fram era argument och gör dem spännande och intressanta.

Företagsanpassade säljutbildningar – Med Coachande behovsfrågor

Med den coachande säljtekniken lär du dig att ställa coachande behovsfrågor. Vi går igenom säljteknikens grunder vilket till exempel kan vara att ställa frågor fast man vet svaret och att lyfta fram frågor så att kunden själv förstår att den har ett behov. Det är viktigt att kunden själv förstår att den har ett behov. På så sätt känner sig kunden mer delaktig och engagerad i era tjänster och produkter vilket medför en ökad försäljning.

Skapa tydlig säljstruktur och driv i försäljningen

Hur bör en säljare lägga upp en säljdag eller säljvecka? När bör säljaren ringa? När bör kundmöten bokas? Och när bör det ägnas tid åt administration för att få högsta möjliga driv i försäljningen? Det är frågor som vi går igenom och ger svar på under utbildningen. Allt för att du ska få en tydlig säljstruktur att följa och få bästa möjliga driv i försäljningen.

Företagsanpassade säljutbildningar - Framtidens försäljning

Gör säljande offerter och presentationer

För att öka lästiden och få fokus på annat än bara priset är utformningen av offerten viktig. Med hjälp av bilder, mer text, form och färg går det att styra läsaren. Bakom varje bild och moment i en presentation ska det finnas en tanke som leder försäljningen vidare. Under utbildningen kommer vi gå igenom hur presentationer för olika målgrupper kan se ut för att få större möjlighet till avslut.

Snabbare och bättre avslut med rätt frågor

Under utbildningen går vi igenom hur en beslutsprocess går till och ni får lära er hur ni gör coachande avslut. Nyckeln är att ställa rätt sorts frågor. Det är även viktigt att anpassa frågorna efter era kunders målgrupper och befattningar. Vi kommer även prata om invändningar som exempelvis ”vi har redan en leverantör” eller ”det är för dyrt” och hur man möter dessa på bästa sätt.

Säljcoachen AB har erfarenhet av många olika branscher

Den företagsanpassade 2 dagars- utbildningen är en utbildning för just er bransch. Beroende på vilken bransch man arbetar inom kan säljtekniken skilja sig beroende på er marknads förutsättningar. Vi har branschutbildningar inom bland annat teknisk försäljning, dagligvaru- och fackhandeln.