Säljutbildning – Coacha kunden till köp

Försäljning via Teams eller Zoom och för vanliga kundbesök – En företagsanpassade säljutbildning

Företagsanpassade säljutbildningar

Fakta om säljutbildningen

Längd: 1 eller 2 dagar från kl 09.00-16.00
Bransch: Vi skräddarsyr utbildningen efter er bransch och era önskemål
Säljmetod: Att coacha kunden till köp utan att vara ”för på” eller uppfattas som en ”krängare”
Ingår:  säljboken ”Coacha till köp” i digital form 
Antal: 3-30 deltagare
Plats: Via Teams eller på plats på ert företag eller annan kurslokal
Datum: Efter överenskommelse
Pris: Offert lämnas, kontakta Säljcoachen idag

Exempel på Innehåll

  • Mötesbokning för nyförsäljning via Teams /Zoom samt för vanliga personliga kundbesök

  • Att hantera invändningar "inget behov" "har leverantör "

  • Panera och strukturera mötesbokningen

  • Ineldning på ett kundmöte via Teams/Zoom + kundbesök

     

  • Utveckla era säljargument och använda dem på rätt sätt

     

  • Presentationsteknik för Teams/Zoom och kundbesök

     

  • Att ställa behovsfrågor så att kunden själv inser sitt eget behov utan att "kränga"

     

  • Beslutspsykologi, förstå hur beslut fattas

     

  • Säljande offerter för att ta bort fokus på priset

     

Säljutbildning – Online

Ni kan också välja deltaga via Teams eller Zoom.

Vid säljutbildningar online är det extra viktigt att deltagarna är aktiva och deltagande. Speciellt om man sitter hemma eller kanske ensam på jobbet. Därför varvar vi löpande  coachande frågor och uppgifter. Det gör att alla deltagare är aktiva i stort sett hela tiden. Vilket gör att både motivationen och inspirationen är konstant hög under båda utbildningsdagarna.

Coacha kunden till köp

Nöjda företag och kunder

  • skane_mejeriet-1_327
  • fresenius-kabi
  • af-1_234
  • autoselect
  • eon
  • bosch_246

Försäljning via Teams eller Zoom kan öka försäljningen

Kundbesök via Teams eller Zoom och kundmöten kan öka försäljningen. Att fråga om att ta ett möte digitalt vid nyförsäljning kommer göra det lättare att boka möten. Kunderna inser att det finns fördelar och tidsvinstermed att träffas online för att se om våra tjänster är intressanta innan man träffas personligen.

Ett kundmöte via Teams/Zoom skiljer vid följande säljmoment

• Mötesbokningen  – Kunderna har lättare för att tacka ja till ett möte online när vi frågar på rätt sätt
• Inledningen på mötet – Är svårare att få naturligt och affärsmässigt
• Presentationstekniken – Kräver  mycket mera dialog för att skapa köpintresse
• Avsluten – Viktigt att gå på avslut med flera frågor än vanligt  

Det är därför viktigt att anpassa säljtekniken för intresseskapande  digitala kundmöten både för
nykunds– och merförsäljning.  Under säljutbildningen går vi igenom de säljmoment som skiljer sig åt jämfört med traditionell besöksförsäljning så att du kan känna dig lugn och trygg oavsett hur du  träffar dina kunder.

Effektiv mötesbokning för nyförsäljning

Under utbildningsdagen för Företagsanpassade säljutbildningar kommer vi att gå igenom en coachande säljteknik för att boka kundmöten, utan att kränga eller uppfattas som typiska telefonsäljare. Vi tar fram flera olika inledningar anpassat efter ert företag.

Skapa unika säljargument för ert företag för att ”sticka ut”

Att boka möten tycker många är svårt och många väntar in i det längsta med att ringa.
Vi kommer att ta fram unika säljargument som skiljer sig från era konkurrenter så att ni ”sticker ut” från mängden. Att anpassa säljargumenten för olika målgrupper är också viktigt och det går vi även igenom.

Coachande behovsfrågor skapar köpintresse

För att få fram kundens behov gäller det att ställa bra frågor. Med den coachande säljtekniken går vi steget längre genom att ställa så många frågor att kunden själv förstår sitt eget behov. Det gör att kunden känner sig delaktig och chansen till affär ökar.

Företagsanpassade säljutbildningar – Avslut

De flesta tycker det är svårt att få till avsluten och det drar oftast ut på tiden innan kunden lämnar besked. Orsaken är att de flesta ställer alldeles för få frågor och vet inte heller hur en beslutsprocess går till. Under utbildningen tar vi fram frågor som passar era produkter och tjänster samt anpassar dem för era kunders olika målgrupper och befattningar.

Hantera invändningar utan att gå i försvarställning

Vanliga invändningar är priset, ”har redan en leverantör” eller ”det har vi redan provat”. Under utbildningen vid Företagsanpassade säljutbildningar kommer vi att ge er kunskap om varför kunden kommer med invändningar och hur man ska bemöta dem med hjälp av frågor som skräddarsys för era produkter och tjänster.