Säljutbildning flera avslut – utan att vara ”för på”
Fakta om säljutbildning avslut
Längd: 1 dag mellan kl. 09.00 – 16.30
Säljmetod: Att coacha kunden till avslut utan att kränga eller vara ”För på ”
Fokus på: Säljargument + presentationsteknik + avslut
Upplägg:
Ingår: Boken ”Coacha till köp” + 8 videofilmer
Datum och plats: Enligt överenskommelse
Antal deltagare: Mellan 3-30 deltagare
Pris: Kontakta säljcoachen
Säljutbildning i 5 säljmoment
Mentalt jobbigt att gå på avslut
Många säljare upplever avsluten som den svåraste delen av försäljningen. Man får aldrig något svar, kunden kommer inte tillbaka, offerten blir inte ens läst…. Känner du igen dig, beslutet flyttas framåt hela tiden? I så fall ska du gå vår säljutbildning och lära dig hur du enklast och på bästa sätt gå på avslut genom frågor som leder till större och fler affärer. Men utan att ”kränga” eller vara för på.
En bra inledning leder till flera och bättre avslut
Många tror att avslut är avslut och allt innan kvittar. Så är det inte. Genom att sätta kunden i centrum från start och ställa rätt frågor börjar vi redan där arbeta för en lyckad affär. Vi lär dig hur du låter inledningsfrågorna arbeta för dina avslut och hur du får ett enklare och trevligare kundmöte på köpet.
Kundernas kunskap styr avsluten
När kunderna inte är så erfaren eller kunnig är det svårare att fatta beslut och då uppskattar de trygghet och säkra kort. Men ju mer kunnig kunden är desto mer villig är kunden att testa nya produkter och företag. Under säljutbildningen avslut tar vi fram specifika frågor för er som utgår från kundens kunskapsnivå.
Säljargument som blir vassare än era konkurrenters
Säljargument är otroligt viktiga vid avsluten Vi hjälper er också att göra dem unika så att de skiljer sig från era konkurrenter. Ni får även lära er att anpassa argumenten efter olika målgrupper.
Säljande offerter som tar bort fokus på priset
Vi ger er även tips hur ni kan utforma era offerter så att de blir intressantare och mer säljande. Med hjälp av bilder text och säljargument leder vi bort fokus från priset.
Beslutspsykologi – så fattar kunden beslut
Vi är samma människor på jobbet som på fritiden, och därför är det extremt nyttigt att titta på hur våra beslutprocesser i vardagen går till. Vi fattar våra beslut i affärslivet kring produkter och tjänster på precis samma sätt som när vi hyr film, äter på restaurang och köper vin. Under utbildningen kommer vi att gå igenom hur slutkunden beslut fattas och varför.
Säljutbildning avslut ger flera affärer
Många säljare tycker avsluten är svåra då de tror av måste övertala och övertyga kunden att köpa. Men det behövs inte. Ett coachande avslut innebär att vi ställer ett antal frågor till kunden så att vi slipper att gissa hur vi ska utforma offerten och samtidigt få kunden mer intresserad.
Med rätt frågor inser dessutom kundens ofta sitt eget behov.
Merförsäljning som ger ännu flera avslut
När det gäller merförsäljning är det lätt hänt att den vare sig planeras eller följs upp. Men merförsäljning kommer aldrig av sig själv och vi ger dig verktygen för att lyckas även här.
Vi pratar om vad, vem, när och hur vi gör en plan.