Säljutbildning för säljare inom DVH
Fakta om säljutbildningen
Längd säljutbildning: 1-2 dagar
Upplägg: säljutbildningen består av 9 säljmoment från mötesbokning till varaktig distribution till butik
Säljmetod: Coacha butiken till mera plats på hyllan och i frysen
Dokumentation: Vi tar fram ett säljdokument på 9 säljmoment speciellt för ert sortiment
Antal deltagare: 3-30 stycken
Plats: Vi Teams/Zoom eller på plats hos er
Datum: När det passar er
Pris: Kontakta oss för en offert
Säljutbildning - 9 säljmoment
Nöjda kunder på våra säljutbildningar och säljkurser
Säljutbildning för DVH - Få mer plats i hyllan med rätt säljteknik
Mer plats i hyllan och fler ”faces” på rätt ställe ökar försäljningen. Under utbildningen tar vi fram verktyg för att sälja mer till dagligvaruhandeln och fackhandeln. Av de kanske 30 000 artiklar som finns i en stormarknad är konsumenten medveten om cirka 50-80 varor. Därför är det viktigt att synas med hjälp av butiksaktiviteter, dubbla exponeringar eller med hyllplaceringar. Under Säljutbildning för dagligvaruhandeln kommer vi att gå igenom hur ni får butikerna att vilja få ert sortiment att synas mer.
Säljteknik för T-listat sortiment inom DVH
ICA centralt tar in mer och mer varor i sitt sortiment som blir T-listade. Vilket gör att det blir alltfler varor som konkurrerar om samma utrymme i butiken. Därför kommer det att bli extra viktigt att presentera sina varors fördelar och skapa intresse för dem. Under säljutbildningen kommer vi att gå igenom hur det går till.
EMV tar mer och mer plats i butikerna
Egna märkesvaror tar större och större plats i butikerna och blir alltmer en vanlig invändning att inte ta in andra nyheter. Under Säljutbildning för dagligvaruhandeln går vi igenom hur ni bemöter en sådan inledning utan att gå i försvarsställning.
Placement- en del av försäljningen inom DVH
Hur varorna placeras i butik är helt avgörande för hur ert sortiment exponeras och hur konsumentens köpmönster påverkas. Därför är det så viktigt att ta reda på hur butikerna jobbar med placeringarna och hur mycket personalen faktiskt kan. Under Säljutbildning för dagligvaruhandeln går vi igenom hur säljtekniken anpassas deras kunskapsnivån. Exempel
Coacha dina kontaktpersoner i butikerna
För att få snabbare och större avslut och för att motivera och inspirera butikerna jobbar vi med att ställa frågor. Inte bara behovsfrågor utan andra typer av frågor. Syftet med frågorna är att få kunden delaktig i mötet och för att vi ska få information för att kunna anpassa presentationen. Metodiken är hämtad från det coachande ledarskapet som sedan 1950- talet används med framgång av duktiga ledare och chefer.
Mötesbokning med ”rätt” beslutsfattare i butik
För att inte slösa tid i butiken som säljare är det viktigt att boka möten med rätt person. Många säljare inom DVH träffar cheferna för sällan speciellt butikschefen. Under utbildningen tar vi fram konkreta inledningar för att boka möten med rätt beslutsfattare.
Beslutspsykologi - Säljutbildning för dagligvaruhandeln
För att kunna få flera och bättre avslut kommer säljutbildningen att undervisa deltagarna i beslutspsykologi. Vi kommer även att gå igenom vilka avslutningsfrågor som leder till en snabbare beslutsprocess.
Telefonförsäljning till butiker inom DVH
Vi har 8 000 kontakter i livsmedelsbutikerna inom dagligvaruhandeln. Låt oss ringa och sälja till de butiker ni inte hinner besöka.
Klicka här och läs mer